תגיות

, , , , ,


איזו נוסטלגיה… מצאתי על המחשב משהו שכתבתי לפני המון שנים, בערך בגיל 20.
זה נכתב על בחור שדי שבר את ליבי, ממש לפני שפגשתי את מי שעתיד להיות בעלי (ואחר כך גרושי).
זוכרים שהיתה פעם "פינת השלולית" במעריב ? אז כתבתי את הקטע כדי לשלוח לשם אבל מעולם לא שלחתי, לא זוכרת למה.
הנה, לפחות שיתפרסם פה:

היו היתה פעם, בארץ רחוקה, צפרדע אחת קטנה. הצפרדע היתה מאושרת בחלקה ומעולם לא חלמה לעזוב את השלולית ולהיות משהו אחר מלבד צפרדע קטנה וירוקה.
כשכל החברות שלה היו הולכות למכשפת השלולית, כדי לקבל ממנה כישוף שיהפוך אותן לנסיכות לערב או שניים, עד שיתפסו נסיך, היתה הצפרדע צוחקת בליבה ונשארת בשלולית לקרוא עוד ספר טוב על מחשבים וספינות חלל, שכן היא היתה צפרדע מאד משכילה.
עד שיום בהיר אחד פגשה הצפרדע בנסיך אמיתי. למעשה נסיכים לא הרשימו את הצפרדע במיוחד, היא האמינה בפתגם השלולית הידוע: "הוא אולי נסיך, אבל טיפש" ואם יש משהו שהצפרדע לא אהבה זה טיפשים. אבל הנסיך הזה היה חכם, הוא היה יותר חכם מכל הצפרדעים המלומדים שפגשה הצפרדע מעולם ולכן היא הסכימה לבוא איתו אל הארמון שלו.
ובארמון הושיב הנסיך את הצפרדע ליד כיסא המלכות ואמר לה "אני ואת נהייה חברים טובים לעולמי עולמים". וכך היה.

הצפרדע והנסיך היו מספרים זה לזו הכל והצפרדע היתה עוזרת לנסיך לסקור את גדודי הנסיכות שהיו באות אל הארמון ולבחור מבינהן את הראויות לעבור את "מבחן העדשה".

עד שיום אחד גילתה הצפרדע שהיא למעשה נושמת לרווחה בכל פעם שהנסיכה התורנית ישנה כל הלילה בלי להרגיש באפונה מתחת לכל המזרנים, היא גילתה שהיא שמחה כאשר נסיכות עזבו את הנסיך והותירו לו רק נעל זכוכית למזכרת, היא גילתה שבעצם היא אוהבת את הנסיך.
הצפרדע ידעה שהנסיך לא יחזיר לה אהבה, משום שהיא רק צפרדע, ולכן החליטה להפוך לנסיכה.
הצפרדע עבדה קשה מאד בשביל להפוך לנסיכה (היא הכירה את העולם מספיק בשביל לדעת שהסיפור על הנשיקה הוא סתם אגדת ילדים), היא עבדה על זה בחדר כושר ובמכון היופי, היא שאלה את כל החברות שלה איך הן עשו את זה והקשיבה ולמדה עד שבסופו של דבר היא הפכה לנסיכה יפיפיה, נסיכה אמיתית.

והנסיכה החדשה, שבטחונה העצמי בנסיכיותה היה עדיין די מעורער, חיכתה בחדרה שהנסיך יבוא ויראה את יופיה, היא דמיינה לעצמה אלף פעמים איך הוא יפול על ברכיו ויבין שבעצם אותה הוא אוהב והם יחיו ביחד לנצח באושר ואושר, כמו באגדות.
הנסיך אכן הגיע לחדרה של הנסיכה, הוא היה שבור לב בגלל נסיכה מזוייפת נוספת שהוא מצא במיטתו בבוקר והוא רצה לבכות על כתפה של הצפרדע, משום שהיא היתה החברה הכי טובה שלו. אחרי שעה של דיבורים הנסיך קם ללכת, כשכמעט הגיע לדלת הוא נעצר לרגע, סובב את הראש אל הצפרדע לשעבר ואמר לה: "את יודעת, משהו בך שונה… עשית משהו בשיער ?"
והלך.